Håll Det Äkta by Håll Det Äkta

DE FÅ & DE STOLTA
DET VAR EN EXTRA FAMILJ
BRÖDER OCH SYSTRAR
OLIKA VÄRLDAR I SAMMA NYSTAN
FÖR EN STUND VAR DET DET ENDA SOM FANNS
FÖR DE FLESTA EN LJUV MEN KORT ROMANS
MEN VI ÄR KVAR, VI ÄR DOM SAMMA
DET ÄR ALLTID VI MOT ALLA ANDRA
ALLT VAR PERFEKT INNAN JAG KUNDE SE ATT
INGENTING VAR BÄTTRE HOS GRANNEN BREDVID
OM VERKLIGHETEN ÄR KALL OCH FÖRDÖMD
LEVER JAG HELLRE MITT LIV I EN LÖGN
DET ÄR BARA FÖR OSS SÅ VI GER INTE UPP
VI FORTSÄTTER SLÅSS
STÅR FAST VID ALLTING VI SA
VÄSTERBOTTEN STÅR FÖR ALLTID KVAR

SMAKEN AV LYCKA
NI KAN OROA ER TILL INGEN NYTTA
FÖR NI VILL INTE VARA SOM GEMENE MAN
INGET ATT SÄGA MEN ALDRIG TYSTA
HAR ETT MÅL MEN KOMMER ALDRIG FRAM
ÄR DU SOM DOM? STRÄCK HANDEN I LUFTEN
TVÅ FINGRAR FRAM
KÖR NER DOM I HALSEN SÅ LÅNGT DU KAN
FÖR ATT KÄNNA SMAKEN AV LYCKA

BRÄNN BOKEN
FÖDDES IN I KRIMINALITET
HITTADE ALDRIG SIN IDENTITET
NÄR CASHEN RULLAR IN
BÖRJAR ALLTING GÅ FORT
FLERA ÅR BAKOM GALLER
FÖR DET SOM MAN GJORT
MAN GLÖMMER SÅ LÄTT HUR MAN HAR MÅTT
OCH DRAS TILLBAKA TILL ETT LIV AV BROTT
VÄND BLAD ELLER BRÄNN HELA BOKEN
DET ÄR INTE LÄTT ATT VÄNDA BLAD
NÄR MAN HAR SKITEN PÅ KROKEN
RÄDDA DET DU HAR KVAR
BRÄNN HELA BOKEN

P.S.A.O.M.
FÖRSÖKER HITTA EN VÄG UT
MEN INGENSTANS SER JAG TECKEN PÅ
ETT LYCKLIGT SLUT
GÖR VAD MAN MÅSTE, TAR VAD MAN KAN
BARA FÖR ATT FÅ EN SLANT I SIN HAND
VI JOBBAR OCH DÖR
MEN DET BÄSTA ÄR GRATIS
SÅ VAD JOBBAR DU FÖR
PENGAR STYR ALLTING OMKRING MIG
FIXA FLERA HUNDRA HUNDRINGAR
JAG ÄR DÖD INNAN JAG ÄR EN RIK MAN
PENGAR STYR ALLT OCH ALLA RUNT MIG

SVENSK UNDERJORD
DEN SVENSKA UNDERJORDEN
TAR ÖVER YTAN EN DAG
GRAFFARE, PUNDARE, LÅGLIV
GATA FÖR GATA, SLAG FÖR SLAG
OM VI ÄR OSAMS HÄR NERE PÅ BOTTEN
VINNER ALLA BRATS UPPE PÅ TOPPEN
BAKOM DEN HÅRDA FASADEN
GÖMMER SIG BARNET
NÄR DU HÖR SIGNALEN, VÄND PÅ BLADET
EN ROBOT ÄR FÖDD, SÖRJ DEN DAGEN

DEN INRE CIRKELN
DET ÄR SANT, DU HAR FUNNIT DIN GREJ
MEN BARA DÄRFÖR BEHÖVER DET INTE
FUNKA FÖR MIG
DU KAN HITTA MIG I SKALANS MITT
MELLAN SVART OCH VITT
ELLER EN BLANDNING AV BÅDA
OM DU HITTAT ETT SÄTT ATT HÅLLA BLADET
FRÅN PULSEN SÅ ÄR JAG GLAD
GÖR DETSAMMA FÖR MIG
SOM INTE DELAR SAMMA IDEAL
FLAGGAN PÅ TOPP, MEN VINDEN ÄR LÄTT
VI TYCKER OLIKA MEN BÅDA HAR RÄTT
EN SLOGAN BERÄTTAR INTE ALLT DU ÄR
DEN INRE CIRKELN KOMMER ALDRIG
VARA HELA MIN VÄRLD
MEN JAG FLYTTAR ALDRIG HÄRIFRÅN JAG SVÄR

ANDAS IN
FRÅGA MIG INTE HUR MAN SLAPPNAR AV
HAR PANIK VARJE DAG FÖR ATT TAPPA FART
VISA MIG HUR MAN LUTAR SIG TILLBAKA
ÄNNU ETT SLAGORD INGEN KOMMER SAKNA
ANDAS IN OCH INGENTING HÄNDER
DET ÄR DITT LIV MAN, SÅ DU BESTÄMMER
DU KOMMER ÄNDÅ DÖ
SÄTTER FINGRET PÅ CAPEN
SEN BLIR ALLTING GRÖNT
BAKOM MIN BRÖSTKORG
BULTAR EN TEGELSTEN
SÅ JAG SÖKER MIG TILLBAKA TILL OASEN
JAG SAKNAT MEN BLIR ALDRIG REN
HAR SOVIT BORT MITT LIV
MEN JAG ÄR VAKEN NU
SVÄR PÅ VARENDA MAMMAS GRAV
SVÄR PÅ VARENDA GUD

REGEL NUMMER ETT
UTANFÖR RAMEN
FUCK ALLA PARAGRAFER
LAGLÖS ÄNDA SEN BARNSBEN
MEN DET ÄR INGET TALFEL
JAG TRODDE DET VAR FLER
SOM SER DET SOM JAG SER
SKÄR IGENOM LÖGNER SOM LASER
FRÅN VÄSTERBOTTEN TILL HUVUDSTADEN
DU GICK UT FÖR HÅRT, FUCKADE UPP
OCH BLEV EN I RADEN
JU FLER FÄRGER PÅ PALETTEN
DESTO BÄTTRE
FUCK DIN REGELBOK
DET ÄR DAGS ATT LÄTTA PÅ PRESSEN

Lyrics from the “090” LP by Håll Det Äkta.

Leave a Reply

